Every businessman out there knows the importance of Sales psychology in the market. If you can trace the correct path to cause someone’s mind to flip to your way of thinking, you make the sale.
Today I’m going to share some proven tips and tricks that made the buyers, buy more in 2022. According to the research, the tactics that helped the business owners to attract customers a lot are:-
- Customer Experience(CX)
It’s no surprise that customer experience is so high. Research by American Express found that 86% of customers are willing to pay more for a better experience. It is the sum total of customers’ perceptions and feelings resulting from interactions with a brand’s products and services.
2. Make customers feel special
If you want to make the customers hooked to your product, make them feel like they are buying into an elite group. Make them feel special and superior as they are your customers.
3. Customer’s feedbacks
Don’t forget to take reviews of your customers about your product. Especially from the choosy one. They are the most loyal customers because they will often be the first to tell you about something you’re doing wrong.
4. Admit your shortcomings
Customers like a company that admits where it fails strategically. When a company doesn’t have any problems admitting its shortcomings, it is a signal to buyers that the company is actively doing something to solve the problem, and that makes it look even more trustworthy to the buyers.
5. Give discounts and gifts to the new customers
As this will attach the customers with you emotionally.
6. Fear of missing out or limited stock
You can use the threat of choice of losing the product or running out of the product to your advantage. The limited availability mindset can apply to services, products, and special offers. This tactic acts by playing off social proof by suggesting that the product can run out due to high demand. e.i; Sale for a limited time!!
7. Show low price
For example, instead of telling that the cost of subscription is $600 per year, tell them $50 per month.
8. Instead of giving them more options, communicate with them
When you give your customers more options, chances increase that they will get confused and will not buy any product, instead, communicate with them and ask them what they actually want from you.
9. Show your customers that you are an authentic person
You and your co-workers(if any) should have complete knowledge of your product or service to look more authentic.
So, last but not least, whether you are a businessman or going to start a new business, your business needs a lot of hard work and especially the knowledge, knowledge of trends of markets, knowledge of human brain psyche and most important your authentication and your honesty. The more you are honest with yourself and with the people out there, the more you will get the ways for success.
ہر تاجر مارکیٹ میں سیلز سائیکالوجی کی اہمیت کو جانتا ہے۔ اگر آپ کسی کے ذہن کو اپنے سوچنے کے انداز کی طرف پلٹانے کے لیے صحیح راستہ تلاش کر سکتے ہیں، تو آپ فروخت کرتے ہیں۔
آج میں کچھ ثابت شدہ ٹپس اور ٹرکس شیئر کرنےجا رہی ہوں جنہوں نے خریداروں کو 2021 میں مزید خریداری کرنے پر مجبور کر دیا۔ تحقیق کے مطابق، وہ ہتھکنڈے جنہوں نے کاروباری مالکان کو صارفین کو اپنی طرف متوجہ کرنے میں بہت مدد کی
- کسٹمر کا تجربہ (CX)
امریکن ایکسپریس کی تحقیق سے پتا چلا ہے کہ 86% صارفین بہتر تجربے کے لیے زیادہ ادائیگی کرنے کو تیار ہیں۔ یہ کسی برانڈ کی مصنوعات اور خدمات کے ساتھ تعامل کے نتیجے میں صارفین کے تاثرات اور احساسات کا مجموعہ ہے۔
2. صارفین کو خاص محسوس کروائیں
اگر آپ صارفین کو اپنی مصنوعات کی طرف راغب کرنا چاہتے ہیں، تو انہیں ایسا محسوس کروائیں کہ وہ ایک اشرافیہ گروپ میں خرید رہے ہیں۔ انہیں خاص اور اعلیٰ محسوس کروائیں کیونکہ وہ آپ کے گاہک ہیں۔۔
3. گاہک کے تاثرات
اپنی مصنوعات کے بارے میں اپنے صارفین کے جائزے لینا نہ بھولیں۔ خاص طور پر منتخب سے۔ وہ سب سے زیادہ وفادار گاہک ہیں کیونکہ وہ اکثر آپ کو کسی ایسی چیز کے بارے میں بتانے والے پہلے ہوں گے جو آپ غلط کر رہے ہیں۔
4. اپنی کوتاہیوں کا اعتراف کریں۔
صارفین ایک ایسی کمپنی کو پسند کرتے ہیں جو یہ تسلیم کرتی ہے کہ وہ حکمت عملی سے کہاں ناکام ہوتی ہے۔
جب کسی کمپنی کو اپنی کوتاہیوں کو تسلیم کرنے میں کوئی دشواری نہیں ہوتی ہے، تو یہ خریداروں کے لیے ایک اشارہ ہے کہ کمپنی اس مسئلے کو حل کرنے کے لیے سرگرمی سے کچھ کر رہی ہے، اور اس سے وہ خریداروں کے لیے اور زیادہ قابل اعتماد نظر آتی ہے۔
5. نئے صارفین کو رعایتیں اور تحائف دیں
کیونکہ اس سے صارفین جذباتی طور پر آپ کے ساتھ جڑ جائیں گے۔
6. محدود اسٹاک کا خوف
آپ پروڈکٹ کو کھونے یا پروڈکٹ کے ختم ہونے کے انتخاب کے خطرے کو اپنے فائدے کے لیے استعمال کر سکتے ہیں۔ محدود دستیابی کی ذہنیت خدمات، مصنوعات اور خصوصی پیشکشوں پر لاگو ہو سکتی ہے۔ یہ حربہ سماجی ثبوت کے ذریعے یہ تجویز کرتا ہے کہ زیادہ مانگ کی وجہ سے پروڈکٹ ختم ہو سکتی ہے۔ مثال : محدود وقت کے لیے فروخت
7. کم قیمت دکھائیں
مثال کے طور پر، یہ بتانے کے بجائے کہ سبسکرپشن کی لاگت $600 فی سال ہے، انھیں بتاؤ کہ $50 فی مہینہ ہے۔
8. انہیں مزید اختیارات دینے کے بجائے ان سے بات چیت کریں۔
جب آپ اپنے صارفین کو مزید اختیارات دیتے ہیں، تو امکانات بڑھ جاتے ہیں کہ وہ الجھن میں پڑ جائیں گے اور کوئی پروڈکٹ نہیں خریدیں گے، اس کے بجائے، ان کے ساتھ بات چیت کریں اور ان سے پوچھیں کہ وہ اصل میں آپ سے کیا چاہتے ہیں۔
9. اپنے گاہکوں کو دکھائیں کہ آپ ایک مستند شخص ہیں۔
آپ اور آپ کے ساتھی کارکنان (اگر کوئی ہیں) کو آپ کے پروڈکٹ یا سروس کے بارے میں مکمل علم ہونا چاہیے تاکہ زیادہ مستند نظر آ سکے۔
لہذا، آخر میں، لیکن کم از کم، چاہے آپ ایک تاجر ہیں یا ایک نیا کاروبار شروع کرنے جا رہے ہیں، آپ کے کاروبار کو بہت زیادہ محنت کی ضرورت ہے اور خاص طور پر علم، مارکیٹ کے رجحانات کا علم، انسانی دماغ کی نفسیات کا علم اور سب سے اہم آپ کی تصدیق اور آپ کی ایمانداری. آپ اپنے آپ اور وہاں کے لوگوں کے ساتھ جتنا زیادہ ایماندار ہوں گے، آپ کو کامیابی کے راستے اتنے ہی زیادہ ملیں گے۔